.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیدار یار، فرصتی گرانبها برای طبرستان
رستم دهقان
دیدار یار، فرصتی گرانبها برای طبرستان

شوق عجیبی را در زائرین زیارت یار مشاهده کردم که وصف ناپذیر است، همه اقشار برای این دیدار لحظه شماری می کردند از شب قبل دیدار در قالب کاروانهای زیارتی انگار قصد زیارت کربلا را داشتند.آنان آماده حرکت به تهران بودند، مازندرانی های علوی در تمام تاریخ پیرو و مرید اهل بیت بوده اند و این را عملاً در حمایت از سادات و عالمان دین نشان دادند.

علویان طبرستان بزرگ از شهرهای مختلف سختی سفر و خطرات جاده های برف گیر را به جان خریدند تا به مقصود خویش که همان زیارت ولی امر مسلمین بود نائل گردند، این حرکت جای تقدیر و تشکر دارد.ازنماینده مقام معظم رهبری ،استاندار مازندران ، فرمانداران و فرماندهان سپاه و همه عوامل این اعزام تاریخی سپاسگزارم که این فرصت را مهیا نمودند تا در روز حادثه تاریخی ششم بهمن؛ نمایندگان مردم مازندران مراد خویش را زیارت نمایند.

واما دو نظر:

اول: می شد از این سفر بهره های تاریخی برد تا در ذهن آیندگان هک شود. مدیران محترم استانی نگاه کنند شاید حادثه روز 6 بهمن آمل شاه بیت مبارزه مردم مازندران با منافقین و اتحادیه کمونیستهای جنگلی بوده؛ اما فراموش نشود این مبارزه به مدت قریب به دوسال در تمام جنگلهای استان واقع شده؛جنگلهای سوادکوه؛دودانگه؛آقامشهد؛ ساری ، قائمشهر و بقیه نقاط؛ حتی مبارزه با منافقین در غالب خانه های تیمی. در این مبارزه مازندران شهدای زیادی را تقدیم انقلاب نمود شهیدانی مانند : تورانی ، محمدیان ، میرزآقاخان زارع که در پیش چشم خانواده توسط کوردلان منافق سلاخی شد و یا شهیدان والا مقام دیگر و در این مبارزه بودندسردارانی مانند: شهید طوسی، سردار شمشیربند، اسماعیلی،فارابی، دائی اصغری، شهید احمدی و راهنمایانی مانند: حاج حسن نوری، پدر شهید اعزی، فتحی وخیل عظیم مردم که نگذاشتند منافقین از جنگل مازندران برای براندازی جمهوری اسلامی استفاده نماید.

من به عنوان فرد کوچکی که در آن ایام با خیل عظیم گردانهای رزمی نقش اندکی در این مبارزه داشته ام به فرمانده عزیز سپاه ساری؛سپاه استان ؛ استاندار محترم و در راس آنان نماینده مقام معظم ولی فقیه پیشنهاد می دهم :روز 6 بهمن را روز شهدا و رزمنده گان جنگل اعلام نمایندو این واقعه را تاریخی نموده تا در چنین روزی از همه پیشگامان مبارزه با منافقین و ضد انقلابهای جنگل تجلیل به عمل آید. شاید ما انسانها ذهنمان دچار فراموشی شود؛ اما ذهن تاریخ همیشه زنده است و ماندگاری را فراموش نمی کند.

*چرا از بلبلان دفاع مقدس استفاده نمی شود؟

دوم: برای من جای بسی تعجب است چرا در چنین مراسمهایی که باید برنامه ها دقیق تر باشد استفاده مفید نمی بریم . در داخل حسینیه امام خمینی(ره) نتوانستیم از فضای قبل از جلوس مقام معظم رهبری و قبل از سخنرانی استفاده مفید نمائیم ، چرا از مداح ها و بلبلان دفاع مقدس مانند : اسماعیل پور ، دانشمند؛ ذلیکانی ، صادق نژاد ، ؛قلی تبار ، متولی طاهر وخیلی از گمنامان استفاده نمی شود؟(البته یاد شهید جاوید مسکاررا گرامی میداریم )آنانی که در ایام 8 سال دفاع مقدس با مداحی حماسی گرمی بخش محافل شهدا و رزمندگان چه در میدان نبرد و چه در شهرها بودندچرا به فراموشی سپرده شدند؟.مقیمی هاو یک سری مداحان جدید درکجای این پازل قرار داشتند که متأسفانه در تمام جلسات از وجود آنان استفاده می شود؟ آیا بلبلان دفاع مقدس کارایی خویش را از دست داده اند؛یا چشم بصیرت برای دیدن آنان وجود ندارد؟

بیائید برای خدمت بیشتر به مردم و انقلاب از تنگ نظریها بگذریم و تاریخ نورانی گذشته را فراموش نکنیم؛پیش کسوتان جهاد و شهادت را در پیچ و خم زندگی روزمره شان رها نکنیم و با تجربه آنان و همت بلند جوانان ، رهبری معظم انقلاب را یاری نمائیم تا این کشتی انقلاب به صاحب اصلی آن امام زمان (عج) واگذار گردد.

رستم دهقان ، رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.